lördag 10 november 2012

Grattiskort!

I denna veckas Veckans skiss så var det även en färgutmaning, färger som passade perfekt till det grattis-kort jag tänkte göra till min faster!
Jag har återigen anpassat skissen till ett lite mindre kortformat då jag har kommit in i en kort-period och ärligt talat vet jag inte om jag nånsin kommer komma ur den :)


Jag brukar inte fota kort med blixt, men nu när det börjar bli mörkare på dagarna så blir det ju tvunget ibland, men men :)

Grunden är ett enfärgat brunt cardstock som jag har sandpapprat så att det får en sliten känsla. I ena hörnet har jag klistrat fast en liten del från ett annat cardstock och i det andra har jag limmat fast en boksida för att sedan dra bort överflödigt papper när limmet har torkat. Bakom den gröna wellpappen (som är infärgad med Distress Stain Pine needles och Tattered Angels Glimmer mist Turquoise blue) så har jag använt en tegel-mask och färgat in med vit gesso. Därutöver har jag färgat in en punchinella med svart gesso. Tagen har jag färgat in med Distress stain Vintage photo och Pine needles. Har använt punchinellan som en liten cirkelmask och färgat in med Distress Ink Walnut stain och därefter även använt blandade stämplar för att färga in tagen. 
Som dekorationer har jag punchat ut fjärilar ur boksidor, satt fast lite pearls samt knytit fast lite band, och inte att förglömma symaskinsstygn som verkar ha blivit min senaste favoritscrapdetalj :)

Ha det finast!
Emma

7 kommentarer:

  1. Flot løsning på udfordringen. Her er mange fine detaljer. Smart at bruge tal i titlen (1 taller). :) Tak for dit flotte bidrag til VS.

    SvaraRadera
  2. Stilig at du har laget kort etter skissa vår, og supertips å bruke 1-tallet som t! Takk for flott bidrag til VS!

    SvaraRadera
  3. Snyggt!
    Kul med ett kort som tolkning. Jättesnyggt!
    Tack för att du tolkade min skiss Emma.

    SvaraRadera
  4. Mycket snyggt kort! Annorlunda på ett enbart positivt sätt! Gillar det sandpapprade, slitna, samt "kladdandet"
    Kul att du är med och tävlar hos oss på Veckans Skiss!

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt kort. Äkta skaparglädje! Tack för ditt bidrag till VS.

    SvaraRadera
  6. Härligt ruffigt kort. Tack för ditt bidrag!

    SvaraRadera
  7. Jättefint kort. Läckert med den vita färgen i bakgrunden. Tack för ditt bidrag! /DT-Jeanette

    SvaraRadera