söndag 1 april 2012

Good morning beautiful

Ännu en layout till Veckans Skiss!
På Stockholm City Scrap förra helgen var en av utmaningarna att enbart arbeta med struktur och kladd (se min layout "Älskad" som jag lade upp förra söndagen). Detta gjorde mig inspirerad att kladda mer så den här helgen tog jag ett vitt enfärgat CS och helt enkelt kladdade på! :D


Underst har jag använt en stencil från ett sällskapsspel och färgat med Distress Ink: broken china, faded jeans, dusty concord, milled lavender och worn lipstick. Sen har jag använt svart gesso, vit akrylfärg, Glimmer mist, Distress crackle paint: milled lavender och Distress stain: picket fence &chipped sapphire. Dessa har jag kladdat runt med stenciler, toarullar, bubbelplast, wellpap m.m. Mycket kladd helt enkelt :)


Titeln kommer från en av mina favoritlåtar med Brad Paisley och den har jag haft som väckningsignal, ett bra sätt att vakna :)


Jag har även använt Tim Holtz Anonymous-stämplar i svaga toner runt allt kladd.


Under fotot har jag använt en text-stencil i olika omgångar och färgat in med Distress Ink: faded jeans & broken china, black soot och dusty concord & milled lavender.

Idag har jag även passat på att scrappa lite påskkort och även altrat ett påskägg, måste ju passa på att scrappa loss när det väntar påsklov och lite semester i hemstaden :)

Hoppas ni har en fin söndag!
Emma

6 kommentarer:

  1. Du är så himla duktig! Du vågar verkligen släppa loss vilket gör det så roligt och inspirerade att kika förbi hos dej!

    SvaraRadera
  2. Här har du verkligen lyckats! Supersnygg och välarbetad LO. Tack för ditt bidrag till VS /J*

    SvaraRadera
  3. Flot og meget kreativt layout. Cool som du selv har lavet baggrunden.
    Tak for dit flotte bidrag til VS.

    SvaraRadera
  4. Underbar lo på fin kisse! Gillar verkligen titeln! En av mina favvisar också, fast då med Martin Stenmarck!! :-) Har du hört den med honom? Om inte GÖR det! :-)
    Kram Maria S

    SvaraRadera
  5. Modig att släppa loss så totalt..jag gillar det!! Tack för att du leker med oss på VS!

    SvaraRadera
  6. a stunning page with an equally beautiful cat .. i adore cats they are such divine creatures .. I have a burmese cat named Ollie .. loveeeeeeeeeeeeeeee him so much .. thanks for sharing this beautiful page xoxox

    SvaraRadera