fredag 6 april 2012

Påskägg

Gjorde ett påskägg till föräldrarna nu till påsk och det blev ju inte direkt som jag hade tänkt mig, men på något sätt fick jag ihop det till slut!
Jag hade tanken att jag skulle göra en lite gammaldags vintage-ägg och använda min Distress crackle paint som grund. Så jag köpte ett random påskägg på Ica, grundade med gesso, lät det torka och sen smetade på crackle paint. Och sen började det "crackla" ordentligt för både färgen och gesson försvann och fram kom originalägget. Inte så lyckat helt enkelt! Så jag slipade helt enkelt bort all färg och försökte matta ner originalägget en del så att det skulle få en mer slipad yta och sen var det bara att anpassa dekorationerna efter den färg som ägget hade :)



Har använt mig av Tim Holtz Tissue tape under alla dekorationer och sen har jag använt en lila dollie, tyll infärgad i Distress Stain, lite blommor, fjädrar och spetsblommor.


Tagen är baksidan på en Tim Holtz-tag som jag har distressat med peeled paint och sen har jag använt bokstavsstickers från October Afternoon. Jag verkligen äääälskar denna serie av bokstavsstickers, de är ljuvliga :)

Glad påsk!
Emma

2 kommentarer:

  1. Det var bedårande vackert med trevligt innehåll, tyvärr var det ingen vinst på lotterna och den fina chokladen var slut när jag tänkte ta en bit, så det var väldigt uppskattat från oss/Mamma och Pappa

    SvaraRadera
  2. Hej hittade hit genom en annan sida som jag hittade genom ytterligare en så vet inte riktigt om jag kommit rätt :)

    Men om du var med i en tävling i min blogg där man skulle gissa barnens favorit maträtter så är 3 vinnare dragna och om jag har lyckats komma rätt så är du en av dom ;)

    Skynda i så fall att skicka mig din adress så du kan få vinsten.

    SvaraRadera