söndag 22 januari 2012

Lata dagar på stranden

I veckan köpte sambon ett sällskapsspel där det fanns "kartong-pengar" som satt fast i ett ark. Och när vi tog bort pengarna så voilà! hade jag en perfekt mask att scrapbooka med :)


Här har jag använt masken och distressat med broken china, faded jeans, shabby shutters, peeled paint och old paper. Tyckte det blev en riktigt häftig effekt! Och således var jag ju bara tvungen att göra en layout på själva masken :)


Här har jag lagt fram de papper och dekorationer jag vill ha med, och här nedan kommer resultatet!


Det blev en sommardoftande dröm om de semestrar som komma skall, när studier är avklarade och jag har möjlighet att lyxa till det med semester igen. Var inte meningen att göra reklam för Falkenbergssonen Vallgrens bok (även om den är riktigt bra), tycker mest bilden fångar semester på ett så bra sätt.



I nedre högra hörnet har jag ett gammalt bokmärke som jag tycker är så sött och det har jag satt fast med washitejp.


Längs vänstra kanten slingrar en bladsjälk som jag har färgat med vit akrylfärg.


Hoppas ni har en fin söndag!
Emma

4 kommentarer:

  1. Lata dagar, underbart o en inspirerande kreation, nästan lite som terapi. Skall ta mig några lata dagar snart. Anna-Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja längtan till sol och värme är stor nu när det är så kallt ute. Då kan det vara mysigt att få drömma sig bort lite :)
      /Emma

      Radera
  2. Super fin LO du gjort :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera