söndag 29 januari 2012

Till mina finaste!

Nu i veckan har mitt födelsedagsfirande betats av med goda middagar, mysiga fikastunder och omgiven av mina finaste - det har varit supermysigt! Efter allt firande så har det, på något helt magiskt sätt, utökats med både det ena och det andra i mitt lilla scrapbooking-förråd. På bilden här nedan visas vad jag har fått i present och vad jag har använt de fina presentkorten till. 


Och idag kände jag mig extra sugen på att göra en layout tillägnad mina finaste och försöka att endast använda det som finns på bilden. Och här kommer resultatet :)


Bakgrundspappret kommer från Tim Holtz (uuuuunderbara papper!) och därifrån kommer även kartbilden under fotot. (Tack min vackraste man för alla fina stansar, embossingfönen med mera med mera!). Det turkosa bandet, fågelstämpeln, glitter flakes och pearlsen kommer från sötaste Sara (och metallfjärilen från Sebbe, eller hur var det? ;) ). Både nottejpen och texttejpen kommer från sötaste Frida och Erik, och därutöver silverblomman, säkerhetsnålarna, hjärtat och ramen runt "you". Det supersöta rosa tårtpappret kommer från min finaste Lina :)


Notpappret från Panduro Hobby har jag distressat med dusty concord och black soot. På notpappret har jag limmat fast Glitter flakes. Fågeln har jag stämplat på ett svart papper med clear embossingstämpel och hällt över silvrigt embossingpulver som jag sedan smält med min nya embossingfön (äääälskar den!). Tårtpappershjärtat är distressat med dusty concord. De små fjärilarna är utstansade i olika enfärgade papper. Ramen runt "you" kommer från Tim Holtz. Bokstavsstickers från October Afternoon och Basic Grey.


Fjärilen embossade jag med clear-pulver för att få en lite glansig känsla och det rosa hjärtat embossade jag med silver-pulver. Den utstansade cirkeln är distressad med dusty concord.
Till bokstavsstämplarna, som kommer från Studio G, har jag använt dusty concord.

Det enda jag lade till (som inte fanns på present-bilden) var enfärgat svart papper, bokstavsstickers, bokstavsstämplar och verktyg&tejp/gluedots.

Tack alla mina finaste för underbara presenter som jag lovar kommer till väl användning!

Hoppas ni har det fint!
Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar