lördag 14 januari 2012

Powertavla

Har länge haft planerna på att skapa en "powertavla", kort och gott en inspirationstavla som jag kan titta på och känna glädje, kärlek och styrka. Och här är den:


Grunden är en canvastavla på vilken jag har häftat fast gasbinda, tårtpapper och spets för att sedan gojsa på en massa akrylfärg och relief paste i alla möjliga färger. Hade tanken att den skulle vara flerfärgad med en tonvikt på rosa och lila färger, men det var jag inte alls nöjd med. Så jag tänkte: varför inte måla över den? Så det blev en grön/turkos akrylfärg som grund. Fick ju in lite rosa på sina ställen ändå :)


Namntexten är thickers från American crafts som jag satte fast i samband med att jag målade över med den gröna färgen. "Den hoppfulla längtans gudinna" är namnet på "den-där-romanen-jag-ska-skriva-klart-någon-gång" och har följt med mig genom noveller och skrivkurser. Tycker det är något vackert över de orden. (Bokstavsstämplarna kommer från Studio G förresten :P)


Min sambos hörn består av diverse minnessaker, mitt lyckonummer i hjärter samt en komisk bild på honom där han försöker posa och som får mig att le lika mycket varje gång jag ser den! Stämpeln kommer från Papermania och washitejpen... är röd, vet inte vilket märke. Symaskinen bråkade ordentligt med mig när jag skulle sy ihop fotot, men som tur är syns inte baksidan :)


Hjärtat är urklippt från ett halkskydd och fastnitat med häftklamrar. Orden är mina ledord genom livet, mitt motto kan man säga och det har följt med mig i många år. Bokstäverna kommer från October Afternoon, Prima och Cosmo Cricket. Bårdstansen i ramen kommer från Woodware craft collection.


Min lilla tjej fick ett alldeles eget hörn (och för en gångs skull är hon vaken på en bild! Eller nja, lite i alla fall...) Metalldekorationen kommer från Panduro Hobby, bradsen från Victorias design house och blommorna är en liten blandad kompott.

Nu ska det bara upp en tavellist i hobbyrummet så jag kan få upp mina tavlor och layouts :)

Hoppas ni har en fin helg!
Emma




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar