onsdag 1 februari 2012

Födelsedagskort

Eftersom det inte bara är jag som fyller år så var det idag dags att göra lite födelsedagskort till stundande födelsedagsbarn.


Detta kort är till min farmors syster och hjärtat är en stämpel från Papermania, stämplat med embossingstämpel. Ovanpå den har jag hällt clear embossingpulver och smält med min embossinfön. Pappret har jag därefter distressat med dusty concorde till en härlig lila nyans. Tejpen kommer från Tim Holtz och bokstäverna från Prima (som inte fäste särskilt bra utan jag fick limma fast dem en för en så att de ska klara postresan).


Detta kort är till mitt kusinbarn som fyller år i nästa vecka. Kortet är gjort efter samma princip som förra, men denna gång distressade jag med faded jeans och använde en kantstans till kanterna. Bokstäverna kommer från October Afternoon. Tycker den blev lite söt ändå :)

Annars försöker jag få ihop en idé till Veckans Skiss som kom ut igår, men eftersom jag känner mig lite krasslig tänker jag ta tag i den när jag känner att jag kan lägga full fokus på den :)

Ha det fint!
Emma

2 kommentarer:

  1. Emma, liknande kort skulle jag vilja köpa av dig till butiken samt en modell mindre. Du får fria händer. När du har tid, hör av dig på fb. Mycket vackra

    SvaraRadera
  2. Jätte fina och söta kort du gjort :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera