måndag 20 februari 2012

# 7: 2,5 timmars väntan...

Hade tänkt försöka delta i så många utmaningar som möjligt i Scrapgalens Cyber-Crop som slutar nu på söndag, gå in på hemsidan och läs för mer info!
Så igår gjorde jag en layout efter #7-skissen. Sambon har efterfrågat en layout som fångar hans största intresse, TV/data-spel, och igår tog jag äntligen slag i saken och gjorde en Diablo-inspirerad layout, då sambons favoritspel är Diablo. Bilden kommer från i höstas när han stod 2,5 timmar i kö för att få provspela Diablo 3 i 20 minuter. Hans säger att det var värt väntan och han log som ett barn på julafton så jag tror det var det också ;)


Jag är inte van att använda svart som bakgrund så det var lite "tricky", men för att fånga spelet bäst, valde jag att använda svart ändå. Dock blir det svårt att få en bra bild på layouten med så mycket svart. Men men, så blir det ibland :)


Runt bilden har jag dels bränt upp det svarta med ett ljus, för att försöka fånga känsla av eld, och dels använt "prasselpapper" i gult och rött för att förstärka känslan av eld. Under titeln har det runnit stearin från ljuset, men tyckte det blev en cool effekt så det fick vara kvar :) Själva bilden under titeln ska föreställa Diablos ansikte (typ) och det har jag gjort med Pan Pastel. Jag är inte känd för mina teckningsförmågor så jag täcker över och lämnar det därhän och scrappar istället :P


I ena hörnet har jag placerat en avbruten fjäder, en Tim Holtz adage-ticket, washitejp, svart band och del av ett pärlhalsband.


Även här har det runnit lite stearin. Blev rätt häftigt ändå :)

Nu ska jag fortsätta på utmaningarna i Cyper-Cropen!

Ha det fint!
Emma

1 kommentar: