lördag 4 februari 2012

Idag blev det kortmakeri för hela slanten!

Idag kände jag att jag ville göra kort, och många kort blev det! Här visar jag mina favoriter:


Tårtfatsstämpeln och hjärtstämpeln kommer från Papermania och notstämpeln från Panduro hobby. Alla är stämplade med embossingstämpel och sen embossade till den där härliga strukturen. I övrigt har jag använt lite allt möjligt :)


Och med dessa vita layouter ville jag främst hålla mig till svart/vitt/silver (även om jag stacka iväg i lite lila i ett kort :P) och även testa olika sätt att använda min dymo. Tycker det blir så "enkelt" och konkret med texten från en dymo. Tycker det är fint mot många andra kort som ofta blir väldigt mycket detaljer på.


Och här har jag skrivit ut citat på gråa pappersark. De mindre korten är utstansade med en 3D-fjäril längst ner och har små utstansade fjärilar längst upp.


Och så här ser det ut om jag lyfter på ett av de större arken.

Jag har fler kortidéer som jag inte hann med att testa idag, men det kanske blir av nästa helg :)

Nu blir det melodifestivalen, tjohoo!
Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar