lördag 18 februari 2012

Singoalla i profil

Återigen ett bidrag till Veckans Skiss! :)
Denna gång blev det ovanligt sent bidrag för mig, i vanliga fall brukar jag ha gjort klart min layout till onsdagen :P Men det berodde främst på att jag ville testa att göra en layout vars bakgrund bestod av kaffe, vilket innebar några dagars intervaller för att kaffet skulle hinna torka. Kaffe? (kanske ni tänker nu) men jag har ett minne av att jag läst om en scrappare som färgade blommor i kaffe så jag ville testa helt enkelt! :)


Bakgrunden är ett enfärgat beige-aktigt cardstock som jag har färgat med kaffe i olika omgångar. Först "normalstark" kaffe som lämnade de ljusare partierna och sedan väldigt mycket starkare kaffe som blev de mörkare partierna. I mitten har jag blandat kaffe och röd karamellfärg och "splashat på" med hushållspapper. Tyckte det blev en cool effekt ändå, även om det var lite kladdigt när jag höll på :)


Som vanligt (skulle jag vilja säga) blev det en bild på lilltjejen, vår bengalkatt Singoalla. Under bilden ligger wellpapp och som ram har jag dels färgat ett papper i röd karamellfärg och mistat med Glimmer Mist och dels presentpapper och silkespapper. Lite blandad kompott helt enkelt :)


Cirklarna på skissen fick jag kämpa med en del, och till slut blev de så här. Blommorna är färgade med kaffe och karamellfärg samt distressade med worn lipstick och vintage photo.


En närbild på de olika "kaffe-nivåerna".

Hoppas ni har en fin helg!
Emma

5 kommentarer:

  1. WOW! här går det undan i utveckingen;-) Grymt snyggt med kladdet och snöret! Tack för ditt
    bidrag till VS!

    SvaraRadera
  2. Vilken snygg layout du gjort! Kul idé att färga in med kaffe.
    Sen är ju katten väldigt söt också förstås!
    /Stina

    SvaraRadera
  3. woow! Det blev ju supersnyggt med kaffet! J*

    SvaraRadera
  4. Kul med kaffe-färgningen, läckert! (:

    SvaraRadera