onsdag 8 februari 2012

Dryg väntan

Idag tog jag en hel dags C-uppsatspaus och scrappade loss :)
Det är bara onsdag, men denna veckans skiss som kom upp igår på Veckans skiss kunde jag bara inte hålla mig ifrån! 

Bilden kommer från när jag och sambon stod och väntade på att se Brad Paisley (countryartist från USA) på Cirkus i augusti förra året. Vi var där extra tidigt för att försöka luska till oss en autograf eller en bild, men efter flera timmar i värmen kom till slut en av Brads management och sa att Brad inte skulle komma förrän efter att förbandet börjat spela.
Därav denna fina min :P


Bakgrundspappret kommer från Tim Holtz och så även det ljusare bakgrundspappret. Det har jag stansat med diverse stansar och även med en hålapparat. Jag gick lite bananas med kanterna helt enkelt :) Jag har även premiärtestat min nya Glimmer Mist, lite mer kladdigt än jag trodde, men helt klart en cool effekt!


Runt bilden har jag målat en cirkel med svart akrylfärg samt lite Glimmer mist på penseln.


Hörnen har fått sig en omgång med håltagaren och stämpeln kommer från Tingtura och den är stämplad med Glimmer Mist.


En härligt blandad kompott av blommor, fjärilar, brads och hjärtan :)


Tagen är distressad med black soot och worn lipstick och även stämplad med en stämpel från Tim Holtz.

Imorgon är det tillbaka till skolbänken som gäller! :)

Ha det fint!
Emma

5 kommentarer:

  1. Super flot og kreativ løsning på skitsen.
    Cool at du har lavet alle de udstandsninger, det er en ide jeg må prøve at gøre selv. :)
    Tak for dit bidrag til VS.

    SvaraRadera
  2. Gillar denna jättemycket, vilken utveckling på dina alster. Tack för att du är på och tack för att du länkat till min godispåse;-)

    SvaraRadera
  3. Tittat runt lite hos dej.
    Vilka fina LO:n du gör och denna är ju helt fantastiskt snygg.

    Kul att du vill vara med på min bloggcandy
    Lycka till

    Kramis

    SvaraRadera
  4. Vad kul att höra att du inspirerades av skissen.
    Jag är inne i en måla-cirklar-period, hamnar på allt jag gör. Och ska verkligen testa att våga göra en på fotot som du gjort här.

    SvaraRadera