söndag 12 februari 2012

Oh my god!

Månadstävlingen hos Scrapbruket föll mig väldigt väl i smaken som den mello-fantast jag är, nämligen att inspireras från en svensk melodifestivallåt och göra en layout efter den! Och just när jag läste om utmaningen så hade jag "Oh my god!" av The Moniker på hög volym så valet föll sig naturligt :)

Jag har valt att göra en färgglad och glädjerik LO med mycket av allt!! Tycker att låten är så glad och sprudlande, och så här blev det:


Som bakgrund har jag använt gamla boksidor som jag har klistrat på varandra och sen distressat med Distress Ink: broken china, worn lipstick, spun sugar, shabby shutters, dusty concord och mustard seed. Därefter använde jag en mask och smetade på relief paste och sen även Glimmer Mist (fast nu syns det inte så tydligt eftersom jag har täckt över nästan allt :P). Sen har jag även använt stämplar från Tim Holtz och Tingtura.


Och här det mycket av allt och lite till :)


Thickerserna kommer alla från American craft (men olika serier) och "my" var egentligen creamvit, men jag färgade om till gult för att matcha The Monikers klädsel från mellon :)


Här har jag tagit en textrad från låten (men ändrat ordningen på king och queen) och tryckt ut den med dymon.

Kändes som att det här var en perfekt söndagslayout för mitt melloabstinens! Lyssnar på årets låtar som har åkt ut, gläds åt Davids framgångar igår och lääääängtar tills jag får sitta i Globen under finalen!! :D

Ha det fint!
Emma

5 kommentarer:

  1. Wow, vilken härlig LO du gjort, tokgillar den mycket. Hållar tummar och tår för att du vinner.

    Kram Johanna.

    SvaraRadera
  2. Hejhej...kul att du hittat min blogg och att du vill vara med på min candy. Lycka till :)
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Säger bara - OH, My God - vilken läcker layout :) Superfin!

    SvaraRadera